Studier

Studier

torsdag 16. januar 2014

Når teknologien tetner til på skolene, oppstår nye utfordringer for lærere. Vi kan ikke lukke øynene for at teknologien finnes; jeg mener det vil være å grave hodet ned i sanden. Dette skaper nye utfordringer i skoleverket, og det har vi snakket om i dag.
Disse utfordringene går på både klasseledelse, det å være oppdatert, det å velge hva man skal bruke/ikke bruke av verktøy, osv. Dessuten finnes det mange utfordringer rundt utstyret skolene har tilgjengelig!
Det har vært mange gode diskusjoner - jeg takker mine medstudenter.

Nå tar vi kvelden - med god samvittighet.


3 kommentarer:

  1. Det oppstår mange nye utfordringer, absolutt! Den viktigste lederutfordringen er kanskje å få kolleger til å se de nye mulighetene, og bli nysgjerrige på dem?

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig, Kjell Atle - det er viktig. Sikkert vanskeligere noen steder enn andre, men jeg tror at man kommer langt hvis man får det til. Jeg er spendt på hvordan utfallet blir når vi gjennomfører "undersøkeslen" på Skolementor om et par uker. Men ser rundt meg, i et personale der alle nå har fått en iPad hver, at her eksperimenteres mye, og det er mange som lærer mye av hverandre. Det er veldig positivt, og føles ganske dynamisk.

      Slett
  2. Fin blogg Hanne...og gjennomtenkte refleksjoner om teknologiutfordringer!! Lykke til

    SvarSlett